مرکز پاورپوینت اکران

پاورپوینت مهندسی پاورپوینت پزشکی پاورپوینت انسانی پاورپوینت درسی پاورپوینت هنر پاورپوینت آموزشی پاورپوینت عمومی

اطلاعیه فروشگاه

در صورت بروز هرگونه مشکل در خرید فایل، داشتن سوال، پیشنهاد، انتقاد، مشاهده فایل انحصاری خود در فروشگاه و نیز سفارش ساخت پاورپوینت جدید، به شماره تلفن 09141594468 پیامک بزنید تا سریعا رسیدگی شود.

پاورپوینت ارزیابی عملکرد - 14اسلاید

پاورپوینت ارزیابی عملکرد - 14اسلاید

پاورپوینت ارزیابی عملکرد

پاورپوینت ارزیابی عملکرد

پاورپوینت ارزیابی عملکرد

پاورپوینت ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد فرآیندی کلی، دوره‌ای و سیستماتیک است که عملکرد و بهره‌وری شغلی کارکنان را بصورت فردی در نسبت با معیارهای از پیش تعیین‌شده و اهداف سازمانی می‌سنجد. از دیگر جنبه‌های فردی کارکنان که می‌توان در نظر گرفت عبارت اند از رفتار شهروندی سازمانی، موفقیت‌ها، پتانسیل برای بهبود، نقاط قوت و ضعف و غیره.

 

برای جمع‌آوری داده‌های ارزیابی عملکرد، سه روش عمده وجود دارد: تولید اهداف، اندازه‌گیری خروجی‌های کارکنان، و ارزشیابی قضاوت‌گونه.

 

ارزشیابی‌های قضاوت‌گونه شایع‌ترین روشی است که در سطح گسترده‌ای از روش‌های ارزشیابی استفاده می‌گردد. از نظر تاریخی، ارزیابی عملکرد بصورت سالیانه (دوره ارزیابی‌های بلندمدت) انجام می‌شده است، با این حال، بسیاری از شرکت‌ها به سمت دوره‌های کوتاه‌تر (هر شش ماه، و هر چهار ماه)، و برخی به سمت دوره‌های کوتاه‌مدت (هفگی، دوهفته یک‌بار) رفته اند. مصاحبه می‌تواند کارکرد مهمی برای «ارائه بازخورد به کارکنان، مشاوره و توسعه کارکنان، و بحث و تبادل نظر در مورد جبران‌ها، وضعیت شغلی، و یا تصمیمات انضباطی» داشته باشد. ارزیابی عملکرد اغلب جزئی از سیستم مدیریت عملکرد محسوب می‌شود. ارزیابی عملکرد کمک می‌کند تا به دو سوال کلیدی پاسخ داده شود: نخست، «انتظارات شما از من چیست؟» دوم، «چگونه می‌توانم انتظارات شما را برآورده سازم؟»

 

سیستم‌های مدیریت عملکرد «برای مدیریت و هم‌ترازکردن» همه منابع سازمان به منظور دستیابی به بالاترین سطح عملکردی به کار گرفته می‌شوند. «اینکه چگونه عملکردی که در سازمان مدیریت می‌شود تا حد زیادی موفقیت یا شکست آن را تعیین می‌کند. و بنابراین، بهبود ارزیابی عملکرد برای هر فرد باید در راستای اولویت‌های اصلی حال حاضر سازمان باشد.»

رويكردها و روش‌هاي ارزیابی عملکرد

براي انجام ارزيابي صحيح بايستي رويكردها و روش‌هاي ارزيابي عملكرد را شناسايي كرده و كاربرد هر كدام را در موقعيت‌هاي معين بدانيم. بطور كلي پنج رويكرد در خصوص ارزيابي عملكرد معرفي شده است، اين رويكردها عبارتند از:

 

1- رويكرد مقايسه‌اي: رويكرد مقايسه‌اي به مديريت عملكرد، نيازمند اينست كه ارزيابي‌كننده، عملكرد افراد را با ديگران مقايسه كند. اين رويكرد معمولاً از ارزيابي جامع يك عملكرد فردي يا ارزشي به منظور رتبه‌بندي افراد در يك گروه كاري استفاده مي‌كند. حداقل سه تكنيك در اين رويكرد مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه شامل: رتبه‌بندي، توزيع اجباري، و مقايسه زوجي مي‌شود.

 

2- رويكرد ويژگي‌هاي فردي: اين رويكرد به مديريت عملكرد، بر گسترش ويژگي‌هاي معيني كه براي موفقيت سازمان مطلوب تلقي مي‌گردد، تأكيد مي‌كند. تكنيك‌هايي كه در اين رويكرد مورد استفاده قرار مي‌گيرند مجموعه‌اي از رفتارها و ويژگي‌ها شامل: ابتكار، رهبري، خصلت رقابتي و ارزشيابي افراد را در بر مي‌گيرد.

 

3- رويكرد رفتاري: اين رويكرد تلاش مي‌كند رفتارهايي كه يك كارمند بايستي انجام دهد تا در كارش مؤثر باشد را تعريف كند. تكنيك‌هاي متنوعي در اين رويكرد تعريف شده است كه مستلزم اينست كه يك مدير ارزيابي ‌كند كدام كارمند اين رفتارها را از خود بروز مي‌دهد. اين تكنيك‌ها شامل 5 تكنيك: وقايع حساس، مقياس‌هاي درجه‌بندي رفتاري، مقياس‌هاي مشاهده رفتاري، اصلاح رفتار سازماني و مراكز سنجش مي‌باشد.

 

4- رويكرد نتايج: اين رويكرد بر مديريت اهداف، نتايج قابل اندازه‌گيري يك شغل و گروه‌هاي كاري تمركز دارد. اين رويكرد فرض را بر اين مي‌گذارد كه مي‌توان فرديت خود را از فرآيند اندازه‌گيري جدا كرد كه در اين صورت نتايج بدست آمده نزديك‌ترين شاخص‌هاي ويژگي‌هاي فردي به اثربخشي سازماني است. دو سيستم مديريت عملكردي كه در اين رويكرد جاي مي‌گيرد شامل: مديريت بر مبناي اهداف و سيستم ارزيابي و اندازه‌گيري بهره‌وري مي‌باشد.

 

5- رويكرد كيفيت: چهار رويكرد پيش‌گفته رويكردها سنتي به اندازه‌گيري و ارزيابي عملكرد كاركنان تلقي مي‌شوند. دو ويژگي اصلي رويكرد كيفيت؛ مشتري‌گرايي و رويكرد پيشگيري از خطا هستند. ارتقاء رضايت مشتريان داخلي و خارجي از اهداف اوليه و اساسي رويكرد كيفيت است.

 

روش‌هاي ارزيابي عملكرد

پاورپوینت ارزیابی عملکرد

 

روش‌هاي مختلفي براي ارزيابي عملكرد كاركنان وجود دارد كه در قالب هر يك از رويكردهاي ذكر شده مي‌توان آنها را دسته‌بندي نمود، اما اينكه كدام روش، مناسب‌ترين يا بهترين روش ارزيابي است به هدف سازمان از ارزيابي كاركنان بستگي دارد و معمولاً نيز تركيبي از روش‌هاي مختلف براي ارزيابي كاركنان به كار گرفته مي‌شود. اسنل و بولندر روش‌هاي ارزشيابي عملكرد را در سه دسته كلي به شرح زير ارائه نموده‌اند.

 

الف) روش‌هاي مبتني بر ويژگي‌هاي فردي

  • روش مقياس رتبه‌بندي ترسيمي
  • روش مقياس استانداردهاي مختلط
  • روش انتخاب اجباري
  • روش توصيفي

ب) روش‌هاي مبتني بر رفتار يا روش‌هاي رفتاري

  • روش ثبت وقايع حساس
  • روش چك ليست
  • روش مقياس رتبه‌اي رفتاري
  • مقياس مشاهده رفتار

ج) روش‌هاي مبتني بر نتايج

  • روش مديريت بر مبناي اهداف
  • روش كارت امتيازي متوازن

    پاورپوینت ارزیابی عملکرد

ساير صاحب‌نظران، علاوه بر روشهاي فوق الذكر روشهاي ديگري را نيز معرفي كرده اند كه در ادامه ضمن تعريف مهمترين روش‌هاي مورد اشاره، با استفاده از ديدگاه هاي مختلف، مزايا و معايب روشهاي فوق‌الذكر را بيان خواهيم نمود.

متن فوق تنها سه اسلاید از پاورپوینت ارزیابی عملکرد است؛

برای دانلود کل پاورپوینت ارزیابی عملکرد از لینک زیر استفاده کنید:



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Performance-Appraisal_2113548_1566.zip2.3 MB